Každá sobota, 19:00, v modlitebni BJB Nesvady

23.11.2011

Táto mládež sa začala tak, že me nemali hlavného kapelníka, tak sa pri klavíri vystriedal Masťo s Janou a Hej, hej, hej sme si zaspievali acapella. Tým dvom ďakujeme za ochotu poslpžiť :) Môžu si nabudúce niečo prichystať :)

Oznam bol halvne ten , že : NEKRESLITE ani NEMAĽJTE ani si NEPÍŠTE na naše mládežnícke spevníky, ktoré nás stáli toľko námahy. A ten koho nestáli nič, tak toho budú nabudúce stáť veľa :D A kto si nevie pomôcť a má prebytok umeleckého talentu, hláste sa u mňa alebo u Aťky, my budeme veideť, čo s tým...

Tému som mala ja a išlo o spracovanie seminára z KPM. Ten mal František Kožlej a volal sa : Šedé zóny v Biblii. Takže :

Šedé zóny v Biblii

V Biblii sú jasne písané veci, ktoré máme robiť a ktoré nie. Sú však veci, ktoré takto nie sú dané a my potom neviem čo s nimi. Niekto povie áno, niekto nie a potom je z toho rošambo.

Napr. - MÁME milovať blížnych, NEMÁME súdiť, ale to, že či môžeme sťahovať z internetu alebo sa venovať adrenalínovým športom, nie je nikde písané.

Ak však aj nemáme s týmto problém, často sú šedé zóny presne tie veci, ktoré najviac zaujímajú neveriacich a na ktoré sa nás pýtajú. A preto je potrebné, aby sme si na ne vedeli vytvoriť názor. Dôležité je, že každý má vlastné svedomie ako sa píše v Rimanoch - "Niekti súdi, že jeden deň je viac ako druhý, iný zasa súdi, že šetky dni sú rovnaké. Len nech je každý úplne presvedčený o svojom." Z vlastných skúseností vieme, že spoliehať sa na seba je veľmi nebezpečné, našťastie je však viacero princípov v Biblii.

Biblické princípy pri rozhodovaní sa o šedých zónach

1.To, čo budeme robiť, nás bude meniť - stane sa to súčasťou nášho života, naším žiotným štýlom. Bude to dobrý životný štýl? 1.Kor 6/12 "Všetko je mi dovolené, ale nie všetko je prospešné. Všetko je mi dovolené, ale ničomu sa nedám ovládnuť."

2.Je to škodlivé pre moje telo? 1.Kor 6/19,20 "Alebo či neviete, že vaše telo je chrámom Ducha Svätého, ktorý je vo vás a ktorého máte od Boha a že nie ste sami svoji? Veď veľmi draho ste boli kúpení! Oslávte teda Boha i svojím telom." 1.Tes 4/8 "Kto týmto pohŕda, nie človekom pohŕda, ale Bohom, ktorý vám dáva aj D.S. "

3.Je to na slávu Božiu? 1.Kor 10/31 "Či teda jete alebo pijete, alebo čokoľvek robíte, robte to na slávu Božiu!"

4.Čo by s tým spravil Ježiš? 1.Jána 2/6 "Kto hovorí, že zostáva v ňom, má žiť tak, ako žil on." Ján 13/15 "Dal som vám teda príklad, aby ste aj vy tak činili ako som ja činil."

5.Nespomaľuje ma to duchovne? Žid 12/1 "Preto aj my, keďže toľký oblak svedkov máme okolo seba, zložme všetko, čo nám je na ťarchu, i hriech, ktorý nás tak ľahko obkľučuje a buďme vytrvalí v zápase, ktorý máme pred sebou."

6.Robí ma to žiadostivým?- nie je to dobré. 2.Tim 2/22 "Pred chúťkami mladosti utekaj ale snaž sa za spravodlivosťou, vierou, láskou a pokojom, za tými, ktorí z čistého srdca vzývajú Pána."

7.Nie je to proti môjmu svedomiu? Rim 14/23 "Kto však má pochybnosti, keď niečo požíva, odsúdený je preto, že to nepožíva z viery. A všetko čo nie je z viery je hriech." Títovi 1/15,16 "... hovoria, že znajú Boha, ale skutkami ho zapierajú. Sú ohavní a neposlušní a na nič dobrého nie sú súci. "

8.Nespôsobí to hriech môjho brata,sestry? Rim 14/19,21 "Preto snažme sa za tým, čo vedie k pokoju a vzájomnému budovaniu. Dobre je jesť mäso a piť víno a nerobiť na čom sa brat uráža." 1.Kor 8/13 "Preto ak pokrm pohoršuje môjho brata, nebudem jesť mäso naveky, aby som si brata nepohoršil."

9.Nejdem tým proti autorite? Rim 13/1 "Každá duša poddaná buď nadriadeným vrchnostiam."

Nikdy však nezabudni : Marek 12/30 "Milovať budeš Pána, svojho Boha, z celého srdca, z celej duše, z celej mysle a z celej sily."


Vďaka týmto princípom by sme sa teda mali vedieť rozhodnúť, či šedú zónu presunieme do priečinku MÁME robiť alebo NEMÁME robiť. Niekedy je to však veľmi dlhodobý proces, ktorý vyžaduje veľa modlitieb a trpezlivosti. A niektoré veci môžut trvať roky, kým prídeme na to, čo s nimi.

Pekný týždeň všetkým!

4 komentáre:

  1. Škoda, že sa mi nepodarilo prísť včas
    a zároveň vďaka za blog, kde si to zameškané môžem dočítať.
    m

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To ešte len bude keď je tam dátum 23.11.2011 ?

    OdpovedaťOdstrániť