Každá sobota, 19:00, v modlitebni BJB Nesvady

7.5. 2016 Samo Cekov - o Evanjelizovaní

    Za doprovod ku chválam sme na prvej májovje mládeži vďačili Marcelovi a Mačiakovi. Pobavilo ma, keď som si všimla, že aj po mnohých rokoch sú stále dve verzie pesničky "spievam ti rád, že si Pán môj a kráľ" (druhá, veselšia verzia : spievam si rád...).


Počas svedectiev k nám prehovorila Stela cez verše: Ján 10/ 27 -30

"Moje ovce počúvajú môj hlas, aj ja ich znám a nasledujú mňa. Ja im dávam večný život, a nezahynú naveky, a nikto mi ich nevytrhne z ruky. Čo mi dal Otec, je väčšie ako všetko, a nikto to nemôže vytrhnúť Otcovi z ruky. Ja a Otec sme jedno."

    V oznamoch nám bolo oznámené, že Tami vystúpila z osobných dôvodov z tímu (v čase, keď toto píšem sú už v tíme len 2 osoby a schyľuje sa k predčasným voľbám).
Radostným oznamom bol krst, ktorý sa na druhý deň odohral v zhromku, po ktorom nasledovalo príjemné prijatie 4 nových členov do nášho spoločenstva.



Samo - Osobná aktívna evanjelizácia

Samo nám prišiel až so samotnej Banskej Bystrice predať zopár užitočných informácií a osobných skúseností o tom, ako prebieha osobná aktívna evanjelizácia - čiže nie pasívna, t.j. svedčím tým, čo žijem, ale aktívna  - t.j. idem a stretávam ľudí za tým účelom, aby som im povedal/a evanjelium.


   Evanjelizácia zahŕňa našu účasť na živote Krista, robenie ďalších učeníkov. Na otázku, prečo sme veriaci, ale na tejto časti kresťanského života sa nepodieľame zneli odpovede :
- strach
- neviem ako
- nie som svedkom toho, že Boh je živý (to bolo veľmi úprimné)
- mám pocit, že ľudí to nezaujíma
- nedostatok autentickosti - neviem preniesť to, čo zažívam s Bohom do toho, čo svedčím

 
Ako sa vraví, aj keď ideš na tisíc míľovú cestu, začínaš jednoduchým krokom. Dôležité je začať. Predpoklady kresťana na to, aby začal evanjelizovať sú: poznať evanjelium a mať osobné svedectvo o Bohu. Ďalším bodom je uvedomenie si, komu svedčím - väčšina ľudí nepočula kompletné evanjelium, len útržky, čo to z kostola, keď boli malí a babka ich nútila tam chodiť, čo to z filmov, alebo rečí iných ľudí. Na začiatok sa teda treba popýtať pár diagnostických otázok, aby ste zistili stav informovanosti, a ideálne aj zároveň duchovný stav danej osoby. Potom predostriete evanjelium.


    Základné body evanjelia, ktoré každý podá tak, ako mu boli zjavené, bez zmeny pointy sú :
Kto bol Ježiš? Ľudský hriech. Ježiš zomrel za naše hriechy. Večný život. 
A je to. Ďalšie rozhovory sa rôznia podľa toho, čo toho človeka zaujíma, a podľa toho, ako ste vy pripravení odpovedať na otázky, resp. pozvať do spoločenstva, kde sa na také otázky dajú nájsť odpovede.

    Nasledovalo mnoho osobných skúseností a svedectiev z toho, čo Samo zažil počas takéhoto evanjelizovania a verím, že mnohých povzbudil viac než dost.

Za jeho príjemnú a zaujímavú tému ďakujeme :)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára