Každá sobota, 19:00, v modlitebni BJB Nesvady

4.2. Aťka - Misia

Čauko mládež! Včera sme mali jedinečnú mládež, ako každú inú. To, že chvály mal Mačiak už ani nechcem písať :D. Mali sme nečakanú návštevu, prišli sa na nás pozrieť dvaja bratislavskí Peťovia. Tému si pre nás pripravila Aťka. Hovorila o službe a misii.

Služba a misia

Čo je vlastne misia a čo je služba?
Misia je v skratke to, keď niekomu nahlas zvestujeme evanjelium. Nezáleží na tom, či to robíme v primitívnom kmeni v Amazonskom pralese, alebo na nesvadskom námestii. Misia je organizovaná, nemali by sme ju robiť spontánne a ideálne by sme ju nemali robiť sami.
Služba môže byť aj súčasťou misie, no hlavne je to to, čo môžeme robiť v našich bežných životoch. Pri službe niekomu pomáhame a chceme tým osláviť Boha.
Matúš:25:35-36: Lebo hladný som bol, a dali ste mi jesť; bol som smädný, a dali ste mi piť; prišiel som ako cudzinec, a prijali ste ma; bol som nahý, a zaodeli ste ma; bol som nemocný, a navštívili ste ma; bol som vo väzení, a prišli ste ku mne.
Možno sa nám zdá, že nieje nič, v čom by sme vedeli slúžiť. Stačí avšak, ak by sme robili maličkosti. Určite sa nájde mnoho vecí v našom okolí, kde by sme vedeli slúžiť. Stačí si otvoriť oči. Boh chce, aby sme robili maličkosti, ktoré niekomu pomôžu. Ak niekedy vidíte príležitosť, neváhajte ju využiť.
Pri službe ale môžu nastať aj problémy. Môže sa napríklad stať, že časom vašu službu začnete robiť pre seba, pre to, že vás to baví a nie pre Boha. Možno si toho na seba zoberiete viac, než budete zvládať a to na vás bude mať zlý dopad. Je potrebné poznať svoje hranice.
Niekedy sa nám môže stať, že to čo robíte nemá žiaden zmysel, neprináša to žiadnu úrodu. Niekedy ale stačí ak budeme trpezliví. V ľuďoch, ktorým niečo povieme, sa to možno začne prejavovať až časom, možno to bude trvať roky.
To že toto všetko vieme je ale úplne zbytočné, ak aj niečo nezačneme robiť. Môžeme sa okolo seba poobzerať a ak vidíme miesto, kde by sme vedeli slúžiť, tak to aj spravme. Práce je určite dosť. Môžeme slúžiť v zbore, môžeme niekomu pomáhať, možno len skočiť na návštevu k niekomu staršiemu, kto by sa tomu určite potešil. Skúsme si vytvárať vzťahy s neveriacimi ľuďmi a venovať sa im. Do niečoho by sme sa mohli pustiť, tak čo vy na to?
        
Po téme sme si pripravili mliečnu ryžu a ovocný šalát, takže sme si mohli dať nejakú maškrtu. Ešte dlho po mládeži sme sa rozprávali a hrali sme karty ako sa patrí.
Budúcu sobotu (11.2.) by sme chceli pripraviť nejaký program v resete, kde by sme pozvali kamarátov alebo ľudí z dediny, tak na to môžete mysliež, a ak máte nejaké nápady tak ich napíšte tímu.
Zopár fotiek z posledných dvoch stretnutí mládeže nájdete tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára