Každá sobota, 19:00, v modlitebni BJB Nesvady

8.4. Maťo - Robenie rozhodnutí, keď Biblia „mlčí“

Čaute. Na mládeži mal Maťo tému o rozhodnutiach a na začiatok sme sa zahrali hru o rozhodnutiach:
Ak by ste si museli vybrať jednu z týchto dvoch možností, chceli by ste byť radšej filmovou, alebo hudbobnou hviezdou? Chceli by ste mať pekný dom v škaredom susedstve, alebo radšej hnusný dom v krásnom susednstve? Radšej by ste sa vzdali nôh alebo rúk? Chceli by ste mať radšej o desať rokov viac, alebo o desať rokov menej? Chceli by ste radšej žiť o sto rokov v budúcnosti alebo v minulosti? Boli by ste radšej veľmi inteligentný no nie veľmi pekný, alebo veľmi pekný, no nie až tak inteligentní? Radšej by ste nemali do konca života internetové pripojenie, alebo by ste mali internetové pripojenie ale iba jedného kamaráta? Radšej by ste mali 15 detí, alebo žiadne dieťa? Chceli by ste mať viac času, alebo viac peňazí? Radšej by ste chceli ovládať 10 jazykov, alebo by ste chceli rozumieť zvieratám? Viac by vás mrzelo, ak by nikto neprišiel na vašu svadbu, alebo na váš pohreb? Chcete počuť najskôr dobrú, alebo zlú správu?

V živote robíme veľa rozhodnutí. Niektoré sú len malé, iné zase osudové. Ak v živote robíme rozhodnutia, vieme sa pozrieť, ktorú cestu ukazuje Biblia ako tú správnu. No čo ak Biblia nehovorí nič? Niekedy sa Biblia explicitne nevyjadruje k tomu nášmu problému. No môže nám ukazovať isté hranice, ktoré by sme nemali prekračovať. Napríklad Biblia nám nezakazuje zjesť na raňajky pätnásť rožkov a kilo tresky, avšak hovorí nám, že obžerstvo je nesprávne.
No čo ak sa rozhodujem, na ktorú školu pôjdem, koho si vezmem za manželku, akú motorku si kúpim... o tom 
                                                                                     Biblia nemusí hovoriť vôbec.

Rimanom 12:1-2: Povzbudzujem vás teda, bratia, pre Božie milosrdenstvo, aby ste prinášali svoje telá ako živú, svätú, Bohu príjemnú obetu, ako svoju duchovnú bohoslužbu. A nepripodobňujte sa tomuto svetu, ale premeňte sa obnovením zmýšľania, aby ste vedeli rozoznať, čo je Božia vôľa, čo je dobré, čo mu je príjemné, čo je dokonalé.

Rimanom 15:14: Bratia moji, ja sám som presvedčený o vás, že aj vy ste plní dobroty, že ste naplnení všetkým poznaním, schopní navzájom sa napomínať.Bratia moji, ja sám som presvedčený o vás, že aj vy ste plní dobroty, že ste naplnení všetkým poznaním, schopní navzájom sa napomínať.Bratia moji, ja sám som presvedčený o vás, že aj vy ste plní dobroty, že ste naplnení všetkým poznaním, schopní navzájom sa napomínať.Bratia moji, ja sám som presvedčený o vás, že aj vy ste plní dobroty, že ste naplnení všetkým poznaním, schopní navzájom sa napomínať.ssssBratia moji, ja sám som presvedčený o vás, že aj vy ste plní dobroty, že ste naplnení všetkým poznaním, schopní navzájom sa napomínať.Bratia moji, ja sám som presvedčený o vás, že aj vy ste plní dobroty, že ste naplnení všetkým poznaním, schopní navzájom sa napomínať.

Ako máme teda konať v kontroverzných situáciach?

Najdôležitejšie je, aby sme boli obrátení kresťania. To je základný kameň úrazu.
Ak hľadáme pravdu, musíme to robiť úprimne. Ak podvedome viem, že túžim po hriechu, tak je to zbytočné. Musíme vedieť, aký je náš motív a o čo nám v skutočnosti ide. Neobhajujme si veci, ktoré niesu obhájiteľné. Niekedy máme na výber naozaj niekoľko čistých možností. Napríklad chcem odísť zo školy. Na tom nemusí byť nič zlé, no ak to robím, pretože nenávidím tú spolužiačku, vtedy je to nesprávne.
Niekedy aj navonok dobré rozhodnutia, ktoré robíme s dobrým motívom na nás môžu mať nakoniec zlý dopad.

Ak sa rozhodujeme, môže nám veľmi pomôcť, ak sa spýtame starších kresťanov na ich skúsenosti. Možno nám s tým vedia poradiť. Alebo sa môžeme pozrieť, ako robili rozhodnutia možno známi ľudia z cirkvi, ako napríklad teológovia.
Niekedy sú rozhodnutia ktoré robíme nerozumné. Nemusia byť hriechom, no ani pre nás nemusia byť prospešné. 
Niekedy sa možno pohybujeme medzi ľuďmi, ktorí nás začnú navádzať na hriech. Alebo iba situácie, ktoré nás môžu navádzať na hriech. Je lepšie sa im vyhýbať.
Nikto snáď neplánuje, že bude robiť niečo hriešne. Ale hriech sa môže stať, aj keď ho neplánujeme. Preto by sme si mali plánovať, ako sa hriechu vyhnúť a rozmýšľať nad tým, aký vplyv na nás alebo naše okolie bude mať naše rozhodnutie. Možno niektorými rozhodnutiami niekoho zraníme.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára