Každá sobota, 19:00, v modlitebni BJB Nesvady

21.1.2017 Ráchel U.

Predposledná januárová mládež sa začala skvelými chválami, ku ktorým sme sa všetci mohli pridať vďaka Mačiakovmu doprovodu. 

Potom nasledovala séria svedectiev : Ráchel o knihe o dievčine, ktorej sa podarilo ujsť zo Severnej Kórey (keďže tú knihu má od Masťa, ktorému som ju kúpila ja, tak ju aj ja vrelo odporúčam, minimálne pre ľudí, ktorí majú pocit, že necítia dosť vďačnosti každý deň), Roman o krste (ktorý má zajtra 29.1.2017, príďte ho, aj s Attilom povzbudiť :) ), Mačiak blahoželal za nás všetkým k narodeninám supermanovi Palimu!


Téma, ktorú mala Ráchel bola o rozdieloch medzi láskou a zamilovanosťou, pričom reč bola o láske medzi dvojicou.

Pieseň Šalamúnova :
"...tvoja láska je lepšia ako víno...tvoje meno je ako jemný olej...posilnite ma hroznovými koláčmi, občerstvite ma jablkami, lebo som chorá od lásky...chytila som ho a viac ho nepustím...neprebúdzajte a nerušte lásku, kým sama nechce..."

1.Korinťanom
"...láska je trpezlivá, láska je dobrotivá, nezávidí, láska sa nevypína, nenadýma sa, nie je neslušná, .... láska nikdy neprestane. A čo by som rozdal všetok svoj majetok, ale lásky by som nemal, nič mi to nepomôže. "

 V skratke nám porozprávala o tom, čo sa počas zamilovanosti deje po biologickej, chemickej a psychickej stránke s naším telom.

 Poskytla pár rozdielov medzi dvoma spomínanými pojmami a potom nechala voľný prúd diskusie, počas ktorého nám danú problematiku Roman priblížil na zvieratkovských príkladoch (keď mám rád zvieratko, ale ono si neuvedomuje také veci, je to neopätovaná láska?), zaoberali sme sa otázkou, či je láska skutočná, ak je iba jednostranná? 


Veľa priestoru sme venovali aj definíciám lásky, na korých sme sa popravde veľmi nezhodli, Ale taký je život. Pre niektorých z nás je láska rozhodnutie, pre iných spoločné budovanie vzťahu s milovanou osobou, niekto si ju predstavuje podľa opisu v 1. Korinťanom,....po pravde celkom dobre sme sa na tom aj zabavili, keďže naše predstavy sú rôzne.




Keď už sa niektorí nudili a diskutéri boli stále zapálenejší, diskusia sa ukončila a pokračovalo sa len v menších skupinkách.
Po mládeži sme sa klasicky snažili uchmatnúť čo najviac občerstvenia pre seba a potom sme sa zasedimentovali v rôznych skupinkách, diskutujúc o všeličom :)




Verím, že aj ďalší týždeň ubehne rýchlo a budeme sa môcť zas stretnúť a zdieľať spoločný čas a túžbu za spoločenstvom kresťanov. 

Keďže téma bola o láske medzi dvojicou, nevyjadrovali sme sa vôbec k láske k blížnym, tak na záver pridávam jeden citát na pripomenutie si jej dôležitosti.


Láska je jedinou skúškou pravosti nášho kresťanstva. (Johannes Leppich)



2 komentáre:

  1. Verní vytrvalci na poslednej fotke! :)
    GJ

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hej, neviem sice z coho vzniklo to rozostavenie so stolickami :D ale boli este dlho....pamatam sa, ze pali tam kvoli neicomu bral vysavac potom :D

    OdpovedaťOdstrániť