Každá sobota, 19:00, v modlitebni BJB Nesvady

Mládežnícke leto 2017

Čo zažívali mládežníci toto leto? Bolo veľa spoločných stretnutí a veľa príležitostí získavať nové skúsenosti a dojmy zo všetkého, čo sa okolo nás deje.

Čo som zažívala ja?
Toto leto sa mi konečne podarilo dokončiť biblické štúdium 2. listu Timoteovi. Je mi ľúto, že sme ho nedokončili ako skupina, niekedy sa ale okolnosti nedajú prekonať. Nuž som si povedala, že ho dokončím ako jednotlivec a som veľmi rada, pretože to (ako inak) stálo za to! Tu sú moje základné poznatky a dojmy :)

2. Timoteova ( cez knihu Krok za krokom)
Všeobecne sa dôveruje faktu, že tento líst písal Pavol, približne v rokoch 66 - 68 n.l., z väzenia, kam sa dostal kvôli šíreniu evanjelia v Rímskej ríši. Adresátom je Timotej, človek, o ktorom Pavol hovorí, že má nepokryteckú vieru a v tomto liste ho nabáda, aby si ju zachoval a zveľaďoval. Podtitul knihy je "štúdium učeníctva" a presne zodpovedá tomu, k čomu Pavol Timotea (a zároveň mňa, nás) nabáda. Je to list mladému kresťanovi, ktorý dostáva rady, ako sa vysporiadať s mnohými nástrahami, ktoré ho čakajú na jeho ceste. Medzi inštrukciami, ktoré Pavol dáva, sú aj tieto:

--> roznecuj dar Boží
--> nehanbi sa svedectvo o našom Pánovi
--> svoje dobré poverenie chráň si skrze Ducha Svätého
--> posilňuj sa milosťou
--> znášaj protivenstvá
--> Ježiša zachovávaj v pamäti podľa evanjelia (Ježiš je Syn Boží)
--> pripomínaj evanjelium ľuďom
--> nehanbi sa a správne podávaj slovo pravdy
--> vyhýbaj sa prázdnym svetským rečiam
--> odstúp od neprávosti
--> zavrhuj otázky, ktoré vyvolávajú len zvady
--> zostávaj v tom, čomu si sa naučil a o čom si presvedčený

 V 2. kapitole hovorí Pavol, aký by mal byť Timotej - ako vojak, ktorý sa nepletie do iných povolaní, ako zápasník, ktorý zápasí podľa pravidiel, a ako roľník, pre ktorého je najdôležitejšie, aby bola dobrá úroda. 
2/3 "Spolu so mnou znášaj protivenstvá ako dobrý bojovník Ježiša Krista."

Pavol tu hovorí aj o tom, že každé písmo, vdýchnuté od Boha je užitočné učiť, karhať, napravovať, a vychovávať k spravodlivosti, aby dokonalý bol človek Boží a spôsobný na všetko dobré. V knihe je venovaný veľký priestor proroctvám a ich naplneniu, ako dôkaz o pravdivosti Biblie. Je veľmi dôležité, aby učeník /mladý kresťan/ ja - veril, že posolstvo Biblie je pravdivé. Inak nemá zmysel, aby ho šíril ďalej. 
Na začiatku štúdia som si poznačila, že Pavol si zachoval vieru a neodišiel od Boha ani v ťažkých chvíľach. Na záver štúdia som tam mala poznačené, že Boh neopustil Pavla, ani v najhorších chvíľach:
4/18 "Pán ma zbaví všetkého zlého a zachová pre svoje nebeské kráľovstvo."

Pod týmto dojmom som sa toto leto snažila prekonať môj strach z toho, čo bude po skončení školy, pri hľadaní práce a zisťovaní, čo by som chcela po zvyšok môjho života robiť. 

Čo zažívali ostatní mládežníci? 
Mali možnosť anonymne sa vyjadriť a tu sú ich odpovede, povzbudzujúce, smiešne aj také, nad ktorými budeme ešte dlho premýšľať. 

-->Misijné výlety


-->English camp - zamýšľanie sa nad témami, vďačnosť, spolupráca s ostatnými vedúcimi ;)


-->Počas leta som prežil požehnaný týždeň s Američanmi, kedy som si mohol jednoznačne uvidedovať ako Boh vie použiť rôznych ľudí a okolnosti k vytvoreniu skvelého týždňa plné zábavy, srandy a šírenia jeho evanjelia...


-->Toto, ako i to minuloročné leto som si predstavoval/a úplne inak, polovička leta za mnou a to, čo by som chcel/a sa ani z časti nestalo. Čiže prežívam len takpovediac akúsi rutinu, keď sa nad tým tak zamyslím.


-->Sám život mi odoprel túto svoju stránku.


-->Momentálne som sa vrátila z detského tábora. Keby ste sa ma pred rokom opýtali či sa tam viem predstaviť moja odpoveď by bola nie. Ja ako introvert robiť vedúcu deťom na tábore ? Nie to mi nesedí, veď Boh si ma použije inde. No ako tento rok plynul po jednej akcii s jednou veľmi dobrou témou som si stále viacej začala uvedomovať potrebu služby. A keď prišla Betka, že či nechcem ísť na tábor môj pohľad bol úplne iný. A vravím si, že aj napriek mojej povahe to skúsim . Že aj napriek mojej povahe si ma Boh môže použiť práve v tomto ( kedže spievať neviem a ani na hudobný nástroj neviem hrať). Takže môj prvý tábor je za mnou a to len vďaka Nemu. Poviem vám, že bolo dobre. Človek si tam dobre precvičí trpezlivosť a zažije tábor úplne z iného pohľadu. Zo začiatku bolo pre mňa úplne divné, že tie deti ťa počúvajú (ak ťa práve počúvajú :D) a že ty si v roli toho vedúceho .Celkovo hodnotím tábor dobre aj keď to nie je celú dobu úplne prechádzka ružovou záhradou :) . Ale určite ma to naučilo novým veciam. V skratke asi toľko :)  Odpovie im Kráľ: Veru hovorím vám: Čokoľvek ste urobili jednému z týchto mojich najmenších bratov, mne ste urobili. Matúš 25:40

-->Čím ďalej, tým som si menej istý, čo z kresťanstva mám brať vážne.

Krátka štatistika z hlasovania: 50% vyjadrených je spokojných s týmto letom
                                                 57% vyjadrených sa niekam posunulo v duchovnom živote

Taktiež, keď už tento rok nebol mládnícky tábor, rada by som touto fotkou pripomenula krásne časy emberrakášov, kedy sme si vzájomnú bratsko-sesterskú lásku dávali najavo aj takýmto telesným kontaktom. 



 Užite si posledné letné dni a vidíme sa na prvej mládeži :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára