Každá sobota, 19:00, v modlitebni BJB Nesvady

14.4.20122

Tému mal výnimočný hosť z Bratislavy, predseda BJB na Slovensku- brat Szollos

Rozprával nám o istote spasenia a o tom, ako ju niektorí strácajú - resp. si myslia, že ju strácajú.

Už z minulosti sú 2 prúdy - kalvinisti, ktorí v rámci učenia o predurčenosti veria, že veriaci nemôže stratiť spasenie- k nim sa radia aj partikulárni baptisti

- arministi, ktorí si myslia, že veriaci môže stratiť spasenie - spolu s nimi tomu veria i generálni baptisti



Bezpečnosť spasenia je z Božej strany istá - Boh je dokonca zárukou nášho spasenia. Človek však môže zísť z cesty - neprinášať ovocie.
"Skutočný" veriaci (opak toho opísaného vyššie) však nemôže spasenie stratiť, či si je, alebo nie je istý (aj keď by si tým istý mal byť).










Prečo nám chýba istota??!!
Môže to byť preto, lebo pochybujeme, či sme vlastne prešli "krížom" - prijali Krista. To sa niekedy môže stať ľuďom, ktorí si toto nespájajú s konkrétnym dátumom, ale aj s tými, ktorí môžu mať pocit, že nezažili dostatočne emocionálny moment. Na toto je najjednoduchšie riešenie zvoliť si ten moment teraz.
Jeden z dôvodov môže byť, že sa k našej viere verejne nepriznávame, alebo dokonca aj k Ježišovi (napr vyznanie pred zborom).
Jeden z najčastejších problémov je však dlho-pretrvávajúci hriech v našom živote.

Sú varovanie v Biblii, ktoré by nás mohli mýliť - napr Gal 5/4 či Žid 5/11-14, tieto výroky sa však týkajú niečoho iného.

Istotu, že Boh sa neodvráti môžeme nadobudnúť vďaka týmto výrokom :
R 8/29,30 ("A tých, čo predurčil, tých aj povolal, a tých, čo povolal, tých aj ospravedlnil, a ktorých ospravedlnil, tých aj oslávil");
F 1/6 ("Som presvedčený, že ten, čo vo vás začal dobrí dielo, ho aj dokončí, až do dňa Ježiša Krista").
Ez 34/11-16 ("Takto totiž vraví Pán, Hospodin : "Hľa, tu som, pozhľadávam svoje ovce a postarám sa o ne" .")





Čakajú nás už len posledné 2 mesiace školy a skúšok, tak si to ešte užime. Na veľké potešenie mnohých intro z MK 2012 je už ľahko dostupné na youtube (predtým sa k tomu ťažko dalo dostať ak ste nemali link) - tak ENJOY :)

Pekný týždeň všetkým! A tešte sa na návštevu Revúcej v júni a na tábor v auguste :)


29 komentárov:

  1. ja som presvedčená že ak sa človek vyslovene nerozhodne že nechce spasenie- verejne i osobne i duchovne, tak ho nemôže stratiť...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. aj potom ho však môže opäť získať

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Aspoň vidno aký mišung v tomto kresťania majú. Sami sa medzi sebou neviete rozhodnúť čo máte a čo nemáte, čo z biblie je alebo nie je pravda, čo je metafora a čo nie je, či ste monoteisti, alebo polyteisti, preto existujú vo svete tisíce denominácií, ktoré sa líšia len v interpretácii vašej milovanej biblie. Je veľmi smutné, že v dnešnej dobe toľko ľudí verí v rozprávky a mytológiu z doby železnej, ktorá bola vyprodukovaná skupinkou vraždiacich, znásilňujúcich a zotročujúcich židov. (To, že židov samozrejme nie je rasistická poznámka, kľudne to mohli byť aj germáni, atď.)

    Preberte sa!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No do zadku, takto som si to nepredstavoval!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Michal De Bries8. mája 2012 o 13:32

    Pre anonyma, dajme tomu že máš pravdu, potom nám alebo aspoň mne vysvetli, čo uznávaš alebo čo dávaš za pravdu, či nejakú inú vieru alebo evolucionizmus. Pretože kritizovať vie každý. Ale rozumne argumentovať len málokto...
    A to že je tak veľa denominácii je spôsobené tým že človek nedokáže pochopiť ako to Boh myslel, a každý si vytvorí vlastný názor. Tým to ale neobhajujem, lebo to fakt na prvý pohľad vyzerá, že existuje viacero právd. Ale pri lepšom skúmaní zistíš že sa odlišujú len v drobnostiach a základ majú ten istý, to či majú svätiť sobotu (adventisti siedmeho dňa) alebo nedeľu (katolíci,baptisti) sú skôr drobnosti ako do pekla posielajúce veci.
    Budem očakávať tvoj komentár. A ak chceš tak to môžme prebrať aj osobne na kofole alebo na pive...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. "Pre anonyma, dajme tomu že máš pravdu, potom nám alebo aspoň mne vysvetli, čo uznávaš alebo čo dávaš za pravdu, či nejakú inú vieru alebo evolucionizmus."

    kedze mat vieru v nieco je absencia rozumu, tak jednoznacne nemam v nic vieru, na druhej strane mnohym veciam verim. ludia casto nechapu roziel medzi tymito dvoma. Dalej, neviem co si chcel povedat pojmom evolucionizmus, ale ak si ho chcel dat ako adekvatnu nahradu za vieru v nieco bez dokazov, tak to bolo zbytocne, pretoze akakolvek viera na zaklade dokazu je nadradena viere bez dokazu. Evolucionizmus je uplna samozrejmost.



    "Pretože kritizovať vie každý. Ale rozumne argumentovať len málokto..."

    samozrejme, ze nevie, kritika je velmi zlozity proces, ktory si vyzaduje pochopenie danej problematiky

    "A to že je tak veľa denominácii je spôsobené tým že človek nedokáže pochopiť ako to Boh myslel, a každý si vytvorí vlastný názor."

    prva cast tohto vyroku presne vystihuje co som povedal, je zbytocne opakovat este raz moj nazor si myslim. Kdezto druha cast vyroku je implikaciou existencie dobre definovanej nadprirodzenej bytosti, tu by som si dovolil oponovat, ze dosial sa nikomu nepodarilo existenciu takejto bytosti dokazat.

    "Tým to ale neobhajujem, lebo to fakt na prvý pohľad vyzerá, že existuje viacero právd."

    nie, vyzera to tak, ze vies dobre obkecavat a zavadzat.

    "Ale pri lepšom skúmaní zistíš že sa odlišujú len v drobnostiach a základ majú ten istý, to či majú svätiť sobotu (adventisti siedmeho dňa) alebo nedeľu (katolíci,baptisti) sú skôr drobnosti ako do pekla posielajúce veci."

    su to drobnosti, ale opet to presne dokazuje moju pointu

    "Budem očakávať tvoj komentár. A ak chceš tak to môžme prebrať aj osobne na kofole alebo na pive.."

    nemam zaujem

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. :)
    Skoda ze som nebol na tej teme, lebo sa momentalne zaujimam o danu problematiku (z roznych dovodov).

    Ale toto som chcel:
    1. Pekna stranka, dobre udrziavana, dobre zaznamenane temy su (tematicky aj fotodokumentacne, hlasky... atd...)
    2. Pre anonyma:
    Neviem ako kto, ale ja ZIJEM s Bohom. V pohode sa mozes vypytovat otazky ohladom viery. Ale pozor, odpoved dostat mozes, ale nemusis, Boh to nikdy neslubil ze ti povie ako funguje kvantove teleportovanie... ;)
    Prajem ti vela stastia aby si nasiel co hladas, ba priam sa budem za teba aj modlit.
    3. Uz dlho sa chytam na mladez, ale nejak mi to nevychadza... hadam sa tam ocitnem tuto sobotu... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. No ak by niekoho zaujimalo ako funguje kvantove teleportovanie, tak ja slubujem ze Michal De Bries vam to vysvetli.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. You pray for me. I'll think for you.11. mája 2012 o 16:17

    You pray for me. I'll think for you.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. http://www.dsl.sk/article.php?article=12510

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ježiš Kristus14. mája 2012 o 23:03

    Michal De Bries, ak si myslíš, že mi máš čo k tomuto povedať (lebo si ma vyzval na konverzáciu, ale zabudol si v nej pokračovať, alebo sa možno bojíš prezentovať svoj názor pod týmto menom, tak mi môžeš napísať na adresu jeziskristus001@gmail.com. Budem čakať, že mi tam napíšeš.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Michal De Bries15. mája 2012 o 14:19

    Nechodím sem veľmi často. Takže prepáč že som neodpísal hneď, až dnes mi Peťo povedal že si mi odpísal.

    "kedze mat vieru v nieco je absencia rozumu, tak jednoznacne nemam v nic vieru, na druhej strane mnohym veciam verim. ludia casto nechapu roziel medzi tymito dvoma. Dalej, neviem co si chcel povedat pojmom evolucionizmus, ale ak si ho chcel dat ako adekvatnu nahradu za vieru v nieco bez dokazov, tak to bolo zbytocne, pretoze akakolvek viera na zaklade dokazu je nadradena viere bez dokazu. Evolucionizmus je uplna samozrejmost."

    Ako si si všimol naschváľ som použil mať vieru v evolucionizmus, pretože zatiaľ to nie je dokázané. Uvediem príklad evolučná abiogenéza, Big Bang. K evolučnej abiogenéze sa nevyjadrujem len podľa toho čo som čítal, má ešte medzery (ako došlo k spojeniu RNA a DNA). No ale stále sa nevie či je časopriestor konečný alebo nekonečný (big bang ako určite vieš vesmír vznikol z ničoho respektíve na to stačili gravitácia polia ktoré sa v celkovom súčte rovnali nule to by platilo len keby bol časopriestor nekonečný). Samozrejme Hawking hovorí že aj keby bol konečný tak nie je potrebný Boh ako morálna osoba skôr ako prvý hýbateľ... Ale existujú aj ďalší fyzici, len typujem, že je to najznámejší fyzik pre evolucionistov.

    Myslíš si že neexistujú dôkazy pre existenciu Boha?

    "samozrejme, ze nevie, kritika je velmi zlozity proces, ktory si vyzaduje pochopenie danej problematiky"

    Súhlasím, a preto sa nebudem snažiť odpovedať na otázky ktoré sú úplne mimo moje vzdelanie.

    "prva cast tohto vyroku presne vystihuje co som povedal, je zbytocne opakovat este raz moj nazor si myslim. Kdezto druha cast vyroku je implikaciou existencie dobre definovanej nadprirodzenej bytosti, tu by som si dovolil oponovat, ze dosial sa nikomu nepodarilo existenciu takejto bytosti dokazat."

    Tak prepáč že som ho znova použil. A len dodám že ani sa Ho nikomu nepodarilo vyvrátiť.

    "nie, vyzera to tak, ze vies dobre obkecavat a zavadzat."

    Zavádzam tým že ukazujem na existenciu Boha?

    "nemam zaujem"

    V poriadku.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Ježiš Kristus15. mája 2012 o 15:33

    "Ako si si všimol naschváľ som použil mať vieru v evolucionizmus, pretože zatiaľ to nie je dokázané."

    Ale samozrejme, že pre teóriu evolúcie existuje množstvo dôkazov, jeden z nich nosíš stále pri sebe - DNA, genetika priamo dokazuje pravdivosť tejto teórie, samozrejme aj archeológia, antropológia a tak podobne.

    "Uvediem príklad evolučná abiogenéza. K evolučnej abiogenéze sa nevyjadrujem len podľa toho čo som čítal, má ešte medzery (ako došlo k spojeniu RNA a DNA)."

    Asi si neuvedomuješ, že veda a technológie neustále napredujú. Pozeráš sa na veci zo súčasného pohľadu a preto používaš tvrdenia typu: "človek nikdy nebude lietať", lenže to je príliš krátkozraké. To, že existujú medzery neznamená, že sa tieto medzeri nepodarí zaplniť.

    "Big Bang. No ale stále sa nevie či je časopriestor konečný alebo nekonečný (big bang ako určite vieš vesmír vznikol z ničoho respektíve na to stačili gravitácia polia ktoré sa v celkovom súčte rovnali nule to by platilo len keby bol časopriestor nekonečný)."

    Big bang hovorí o tom, ako vznikol časopriestor a podobne, nehovorí nič o tom čo bolo pred ním. Model Bing Bangu podporuje mnoho priamych pozorovaní ako napríklad mikrovlnné žiarenie na pozadí, podporujú ho počítačové simulácie, podporujú ho kozmologické princípy.
    Samozrejme, že niečo mohlo vzniknúť z ničoho, máme pre to priame pozorovania, experimenty, ktoré toto potvrdili. Hovorí ti niečo pojem virtuálne častice? Vieš co je to kvantová mechanika?


    "Samozrejme Hawking hovorí"

    To je jedno čo si myslí nejaký konkrétny človek, je zbytočné odvolávať sa na nejaké autority.

    "že aj keby bol konečný tak nie je potrebný Boh ako morálna osoba skôr ako prvý hýbateľ..."

    hypotéza boha nie je potrebná v ničom. Poznáš pojem Occamova britva?

    "Ale existujú aj ďalší fyzici, len typujem, že je to najznámejší fyzik pre evolucionistov"

    Existuje geológ na Harvarde, ktorý si myslí, že Zem je stará 6000 rokov. Myslíš si, že odvolávanie sa na autority ti nejako pomôže?

    "Myslíš si že neexistujú dôkazy pre existenciu Boha?"

    Ja to viem, nie len si to myslím. Keby totiž existoval akýkoľvek dôkaz existencie akéhokoľvek boha, tak by sa táto debata nediala. Tak by sa nediali žiadne debaty, pretože ak pre niečo existuje dôkaz, najmä pre niečo takéto, tak človek, ktorý by ho našiel by bol dávno známy a jeho vedecká práca by bola zrejme najcitovanejšia.

    "Tak prepáč že som ho znova použil. A len dodám že ani sa Ho nikomu nepodarilo vyvrátiť"

    Ak si myslíš, že dôkazom existencie je to, že nie je dokázaná neexistencia, tak si práve zaradil boha do spoločnej kategórie s ježibabami, rozprávkovými bytosťami, mikulášom, herkulom a podobne. Ťarcha dôkazu spočíva na tom, kto vyslovuje tvrdenie. Ja nevyslovujem tvrdenie že boh neexistuje, ja zastávam stanovisko, ktoré hovorí, že nikto nepredniesol dostatočný, verifikovateľný dôkaz existencie akéhokoľvek boha. Tak isto samozrejme nikto nepriniesol dôkaz existencie iných entít ako napríklad mikuláša, víly Amálky a podobne.

    "Zavádzam tým že ukazujem na existenciu Boha?"

    nie, týkalo sa to niečoho iného, na existenciu boha si zatiaľ nepoukázal.

    Samozrejme, ja ťa nechcem o ničom presviedčať, len poukazujem na plytkosť tvojich argumentov. Ani sa nemusím snažiť naštudovať si hlbšie túto problematiku na to, aby som vyvrátil tvoje tvrdenia a to nie som žiaden expert v tejto oblasti. Tým ťa ale nechcem zhadzovať, chcem tým povedať, že evidentne máš chaos v tejto oblasti a nemáš preštudovaný dostatok podkladov z oboch pohľadov.

    Žiaľ, nemám pocit, že by si sa snažil vôbec pochopiť hlbšie túto problematiku, ale len zotrvávaš v tom, čo si myslíš, že si si "naštudoval".

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. osobne si myslim, že je to celkom zaujimava vymena nazorov..

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Ježiš Kristus15. mája 2012 o 18:10

    "Neriešte takéto veci na blogu. TY si na to zaťažený, tak si zvolaj diskusiu alebo si sprav blog, kde pozveš ľudí a budete spolu diskutovať. Ale TU to neriešte prosím, tento blog nebol založený kvôli takýmto debatám."

    Ospravedlňujem sa, nevedel som, že tento blog nebol založený kvôli takýmto debatám. Zrejme je tento blog založený pre ľudí, ktorí bezhlavo prijímajú a nie skepticky posudzujú. Zbohom zdravý rozum. Ale to je bežné. Bežné, ale neznamená správne. Ale kto som ja, aby som na cudzom blogu určoval pravidlá. Podriadim sa.

    Predpokladám, že tá zaťaženosť bola určená mne. Áno, samozrejme som zaťažený na vyvolávanie takýchto diskusií, pretože niektoých ľudí podnecujú k premýšľaniu, niektorých dokonca motivujú hľadať pravdu. Iní zotrvávajú naďalej vo svojich dogmách, takých ľudí sa táto debata netýka, takí ľudia nehľadajú pravdu a nepotrebujú používať rozum, im stačia ich túžby a nádeje.

    Ale skutočná pravda neleží tam, kde by sme chceli, aby ležala, skutočná pravda si nevyberá jednotlivcov len preto, že "oni by veľmi chceli, aby sa im splnila túžba."

    OdpovedaťOdstrániť
  18. For in much wisdom is much grief, and he that increaseth knowledge increaseth sorrow

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Michal De Bries15. mája 2012 o 19:49

    "Ale samozrejme, že pre teóriu evolúcie existuje množstvo dôkazov, jeden z nich nosíš stále pri sebe - DNA, genetika priamo dokazuje pravdivosť tejto teórie, samozrejme aj archeológia, antropológia a tak podobne. Asi si neuvedomuješ, že veda a technológie neustále napredujú. Pozeráš sa na veci zo súčasného pohľadu a preto používaš tvrdenia typu: "človek nikdy nebude lietať", lenže to je príliš krátkozraké. To, že existujú medzery neznamená, že sa tieto medzeri nepodarí zaplniť."

    Presne to bola moja pointa ukázať, že musíš veriť že sa to dokáže. Preto veriť, lebo je šanca že bude vymyslená nová teória v budúcnosti, ktorá ju nahradí, alebo len rozšíri. Filozofovia to nazývajú slepý krok viery.
    Samozrejme existuje niečo ako inteligentný dizajn ktorý vysvetľuje aj DNA, aké ho vidíme.

    "Big bang hovorí o tom, ako vznikol časopriestor a podobne, nehovorí nič o tom čo bolo pred ním. Model Bing Bangu podporuje mnoho priamych pozorovaní ako napríklad mikrovlnné žiarenie na pozadí, podporujú ho počítačové simulácie, podporujú ho kozmologické princípy.
    Samozrejme, že niečo mohlo vzniknúť z ničoho, máme pre to priame pozorovania, experimenty, ktoré toto potvrdili. Hovorí ti niečo pojem virtuálne častice? Vieš co je to kvantová mechanika?"

    Napísal som to populárne, lebo som nevedel aké máš vedomosti. Smiem sa spýtať kedy som napísal že vesmír podľa big bangu nevznikol z ničoho?

    "hypotéza boha nie je potrebná v ničom. Poznáš pojem Occamova britva?"

    Boh ako prvý hýbateľ by bol potrebný ak by bol časopriestor konečný.

    "To je jedno čo si myslí nejaký konkrétny človek, je zbytočné odvolávať sa na nejaké autority."
    "Existuje geológ na Harvarde, ktorý si myslí, že Zem je stará 6000 rokov. Myslíš si, že odvolávanie sa na autority ti nejako pomôže?"

    Kedy som sa na nich odvolával? Len som to chcel podložiť človekom ktorý neverí v Boha, a má niečo vyštudované.

    "Myslíš si že neexistujú dôkazy pre existenciu Boha?"

    "Ja to viem, nie len si to myslím. Keby totiž existoval akýkoľvek dôkaz existencie akéhokoľvek boha, tak by sa táto debata nediala. Tak by sa nediali žiadne debaty, pretože ak pre niečo existuje dôkaz, najmä pre niečo takéto, tak človek, ktorý by ho našiel by bol dávno známy a jeho vedecká práca by bola zrejme najcitovanejšia."
    "Ak si myslíš, že dôkazom existencie je to, že nie je dokázaná neexistencia, tak si práve zaradil boha do spoločnej kategórie s ježibabami, rozprávkovými bytosťami, mikulášom, herkulom a podobne. Ťarcha dôkazu spočíva na tom, kto vyslovuje tvrdenie. Ja nevyslovujem tvrdenie že boh neexistuje, ja zastávam stanovisko, ktoré hovorí, že nikto nepredniesol dostatočný, verifikovateľný dôkaz existencie akéhokoľvek boha. Tak isto samozrejme nikto nepriniesol dôkaz existencie iných entít ako napríklad mikuláša, víly Amálky a podobne."

    Tak a čo vravíš na dôkaz zo svedomia. Alebo dôkazy Boha od Tomáša Akvinského.
    Je dôkaz že Ježiš existoval, tak buď ho budeme pokladať za blázna alebo za Božieho syna.

    "nie, týkalo sa to niečoho iného, na existenciu boha si zatiaľ nepoukázal."

    Tak to povedz rovno, či?

    Podla tvojich komentárov súdim že neuznávaš takmer žiadne autority, ako potom chceš predkladať ich názory. Predpokladám že asi prejdeme na emailovu konverzáciu aby sme nespamovali blog.
    MichalDeBries@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Ježiš Kristus15. mája 2012 o 20:02

    Príliš veľa inkonzistencií. Si strašne zaslepený človek :( Je mi ľúto, ale neviem, či ti napíšem mail. Z môjho pohľadu by to bola strata času. Možno sa na to odhodlám, ale takýchto konverzácií som viedol už stovky a nechce sa mi dookola opakovať to isté. Nerozumiem ako môže byť niekto takýto ignorant :(

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Podľa mňa je toto strata času. Nie, napriek tomu, že nakoniec som sa rozhodla ponechať vám priestor tu(a preto som vymazala koment) nepáči sa mi to, pretože pre tých, ktorých sú takéto diskusie bezpredmetné to tu iba zaberá miesto. Nechápem, keď ťa to tak trápi, prečo si s niektorými neprídeš pobesedovať,alebo neprídeš po mládeži, alebo sa neskontaktuješ s niekým, s kým sa o tom plnohodnotne neporozprávaš. Na blog je to priťažká téma. MY máme vo zvyku takéto veci preberať osobne, má to vtedy väčší efekt aj zmysel. Ale tak, keď na to nemáte podmienky, pokračujte tu, pre niektorých je to zaujímavé a poučné.

    OdpovedaťOdstrániť
  22. A tento blog nebol založený pre ľudí, ktorí bezhlavo prijímajú ..a zbohom zdravý rozum. To bolo prepísknuté. Poriadne. Možno ma nepoznáš a možno si to o mne nemyslíš, ale beriem tú poznámku ako osobnú urážku.

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Ježiš Kristus15. mája 2012 o 20:50

    Určite ťa nepoznám. Narazil som na tento blog, keď som hľadal istú osobu, ktorú možno poznáš opäť ty, ale nebudem zverejňovat jej meno ak dovolíš.

    A k mojej poznámke. Nebolo to prepísknuté, to si asi len vzťahovačná, nemám ďalej čo k tomuto povedať, presunul som debatu s pánom de Briesom na iné miesto.

    "A tento blog nebol založený pre ľudí, ktorí bezhlavo prijímajú ."

    Ak nebol, tak sa to k tomu jendoznačne zvrhlo.

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Nie. Nie je to tak. Problém je len v tom, že v našej mládeži sú ľudia mierne pasívni a nechce sa im vyjadrovať k veci a je im to hlúpe cez blog, pretože na to nie sú zvyknutí. Neznamená to však, že bezhlavo prijímame. Práve naopak, ja aj aj mnohí iní od nás patríme medzi ľudí, ktorí neveria bezhlavo, mnohí sme si prešli už aj trpkými skúsenosťami. Tie témy, ktoré sem dáva, tie rozoberáme naživo, každú sobotu, často aj s diskusiami, či už naživo ,alebo potom osobne medzi sebou. Tento blog nie je taký ako som dúfala že bude (podávanie svojich názorov na témy, dodatky k nim a pod), ale myslím si, že toto, čo sem píšete, sem nepatrí. To patrí do stretnutí pripravených priamo pre to, kde sa zúčastnení vedia o tom normálne porozprávať a poprípade si prichystať poznámky.

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Ježiš Kristus15. mája 2012 o 23:06

    "Práve naopak, ja aj aj mnohí iní od nás patríme medzi ľudí, ktorí neveria bezhlavo, mnohí sme si prešli už aj trpkými skúsenosťami. "

    Viera je absencia rozumu? Ako sa dá mať v niečo vieru ako "bezhlavo"?

    Totiž, ak by existoval dôkaz, tak viera by nebola potrebná, navzájom sa to vylučuje. Ide o logickú inkonzistenciu.

    Ďakujem za objasnenie vašich rituálov. Nebudem ďalej zasahovať do vašich predstám o tomto blogu, keďže nevykonávam vaše sobotňajšie rituály. Aspoň tak som pochopil účel tohto blogu.

    Dovidenia.

    OdpovedaťOdstrániť
  26. :D
    Ja len zeee:
    ZIJEM s Bohom... :)

    Kresťan: „Sú to božské veci, ktoré lepšie môžem mysľou pochopiť ako jazykom vypovedať. No, predsa, poneváč si ich žiadaš
    poznať, prečítam ti o nich v svojej knihe.“
    Povoľný: „A či myslíš, že slová tvojej knihy sú skutočne pravda?“
    Kresťan: „Áno, cele iste, lebo kniha má pôvod od toho, ktorý nemôže klamať.“ (Tit. 1,2; Žid. 6,18; 4. Mojž. 23,19; Ján 3,33;
    17,17.).

    (viem ako budes argumentovat, nepresviecam ta, len davam na vedomie)

    Dojdi niekedy, nehryzieme... :)

    Alebo dojdi sem, aj tu zvykneme preberat raz za cas podobne veci... ;)
    http://klanlannsv.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  27. A napisal si dovidenia, cize nas chces vidiet... :P

    OdpovedaťOdstrániť