Každá sobota, 19:00, v modlitebni BJB Nesvady

4.2.2012

Na poslednej mládeži, mal Maťo tému Postmoderna II. Poznámky z nej aj z jeho prvej témy budú zverejnené po Mládežníckej konferencii.

PO téme a vytvorila diskusia o tom, ako rozlišujeme, čo je znamenie od Boha, a čo sme si my sami nahovorili,len aby sme si potvrdili, že robíme správnu vec. Ak sa k tomu ešte niekto chce vyjadriť, môže v komentároch. Som si istá, že a to dotýka všetkých nás a že i keď to trvalo dlho, nie každý povedal, čo chcel, resp. Vás niečo napadlo neskôr. Medzi dôležité oznamy patrí, že zajtra bude mládež v RESETE.
Na záver Vám srdečne odovzdáam pozdrav od revúckej mládeže, ktorá sa na nás už teší :)

9 komentárov:

  1. Aj mna by zaujimalo ako niekto rozozna komunikaciu s nadprirodzenou bytostou od potlacenej schyzofrenie. Dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jeden vas kolega tu ma citaciu: "Chváliť Boha za to, čo urobil je slušnosť. Chváliť Boha za to, čo ešte urobí je VIERA. (M. Tóth)". Chcel by som len podotknut, ze autor tohto vyroku zrejme necital Bibliu, ktoru zrejme poklada za bozie slovo. Totiz, v tejto knihe sa nachadza mnozstvo ohavnych skutkov, ktore vykonal sam Boh a preto ho chvalit za taketo ciny je podla mojho nazoru chore. Ale aby som sa neodvolaval len na bibliu, ale aj na skutocne dejiny, nie len fiktivne. Tak by sme zrejme mali chvalit boha aj za to, ze bol lahostajny voci holokaustu zidov, alebo armencov, ze je necinny voci ludom umierajucim od hladu a dozaista prosiacich, aby im pomohol. Urcite si takato bytost zaluszi nasu chvalu, ved sme vsetci zvrateni. A k druhej casti vyroku by som sa vyjadril ako k najivnej potrebe autora doplnit si vsetko zlo nejakou nadejnou myslienkou. Dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Takže, ja takúto komunikáciu rozpoznávam práve cez Bibliu, v ktorej ma niektoré verše/pasáže zasahujú práve spôsobom akým potrebujem, alebo mi Boh dáva vedieť cez iných ľudí, taktiež v myšlienkovom svete, čo uznávam, že pre nezainteresovaného človeka môže znieť divne.

    Fiktívne dejiny. Budem potrebovať príklad, ono totiž archeológia dosť potvrdzuje Bibliu.
    Ohavné skutky. Tak napríklad vojny proti okolitým mestám a vyvražďovanie ich obyvateľov. Takže, boli to mestá, ktoré existenciu Izraela priamo ohrozovali. No židia mali od Boha prikázané pred každým útokom ponúknuť mier. Každý pohan sa mohol pripojiť k izraelskému národu. V Biblii je písané že človek je súdený na základe svojho rozhodnutia a ten, kto nepočul podľa svedomia. Čiže deti idú za Bohom automaticky.
    Na prípadnú pripomienku ohľadne v bohatstve sa utápajúcich cirkevních hodnostárov, lovu na čarodejnice, križiacke výpravy a podobných kyksov, jediné čo môžem povedať je, že stačí sa na chvíľu začítať do Ježišovho učenia, ktorým sa tak vehementne ohánali a hneď je jasné, že je v priamom rozpore so všetkým, čo činili.
    Nemyslím si že bol ľahostajný. Čítal som niekoľko svedectiev od úteku z koncetrákov, ktoré si neviem vysvetliť ináč ako Božím zásahom. Netvrdím, že Boh sedí niekde mimo a len sa pozerá (určite nie som deista) tu je dôležitá pripomienka-Boh nám dal slobodnú vôľu. Veľmi často sa hovorí o trapasoch kresťanov, no dosť sa zabúda na ich pozitívnu aktivitu-ľudskú,finančnú, materiálnu pomoc práve ľuďom umierajúcim od hladu. Druha strana mince, pred časom som videl štatistiku, že ak by sa 1% z financií, ktoré idú ročne na zbrojenie dalo na zdravotníctvo, tak by sa vyriešili jeho problémy. Celosvetovo.
    S prvou časťou výroku ani ja nesúhlasím. prenesme si to do medziľudských vzťahov. ak som kamarátovi, rodičom vďačný len zo slušnosti, o čom to vypovedá?
    dúfam že som odpovedal, námietky, ďalšie dotazy rád uvítam

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Anonymný 1:
    Tak toto zaujímalo viacerých, práve preto sme sa o tom bavili - vyjadrili sme sa a dospeli k pár záverom. Tu sa o tom rozpisovať nebudem, odporúčam Ti prísť na mládež a po programe sa o tom s niekým porozprávať. Ak nevieš prísť, napíš na mládežnícky mail a dostaneš odpoveď.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Anonymný 2:
    Ak to dobre chápem, z Tvojej strany ide o otázku ako môžeme chváliť Boha. Mňa osobne k tomu vedú, tak ako Teba nevedú, Biblia a osobné skúsenosti.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Anonymný 3:
    Som rada, že sa niekto tak obstojne a obšírne vyjadril, mne by to dlho trvalo.
    K výroku - autor o chvále Boha hovoril dlho a obšírne a toto dodal na záver ako dodatočnú, doplňujúcu myšlienku,preto si nemyslím, že by sme to mali brať ako jeho názor, že Boha máme chváliť len zo slušnosti.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Všetkým ďakujem za záujem o tému a doterajšie príspevky .

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Pro osvíceného, jenž poznal Pravdu, mají všechny svaté knihy takový význam, jako studna v době povodně.

    Ať tvé činy nejsou spjaty s ovocem tvých činů! Nechť odměna není podnětem tvých skutků! Ale neoddávej se ani nečinnosti!

    Ti, kdož pracují jen pro odměnu, jsou ztraceni, Ardžuno. Činy poskvrněné ziskuchtivostí mají menší cenu nežli práce nezištná.

    Moudrý člověk je klidný a lhostejný k odměně. Je navždy zbaven pout opětovných zrození, a tak dospívá k onomu stavu, který je mimo všechno zlo.

    Jeho srdce není dotčeno nepřátelstvím ani neprahne po štěstí. Takový člověk je oproštěn od žádostí, strachu a hněvu. Takový člověk je vpravdě mudrcem, jehož mysl došla pokoje.

    OdpovedaťOdstrániť